Annonsørinnhold i samarbeid med

Hva er dette?

Har du peiling på medier, har vi kanskje jobben for deg!

Amedia er landets største utgiver av lokale medier og omsatte i 2017 for 3,5 milliarder kroner. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere gjennom sine 63 lokalaviser og Nettavisen. Amedias region Romerike/Innlandet, med Romerikes Blad på Lillestrøm som regionsenter, omfatter 12 aviser fra Røros til Hønefoss. Regionen omsetter for 620 millioner kroner årlig.

Annonsørinnhold i samarbeid med

Vi trenger en medierådgiver som kan mer enn å prate. Vi ønsker en person som forstår digital markedsføring og kan gi våre kunder råd som er basert på deres produkter, hvem de ønsker å selge til og størrelsen på lommeboka. Vi har tatt en rask prat med salgsdirektør Terje Kjos Johansen for å høre hva og hvem han er ute etter.

- Vi må ha en selvgående person som kundene kan bli litt glade i.

  En som gjør så god jobb at kundene kommer tilbake for å få mer av det som fungerte så bra.

- Og hva bør den nye kollegaen din ha i bagasjen?

- Han eller hun må ha en god erfaring med å planlegge effektive markedsføringskampanjer som selger.      Det er viktig å forstå hvordan kampanjer vil slå an og hvorfor det skjedde. VI ønsker en som kan klekke    ut en god idé sammen med kunden eller alene – og ta ansvaret for gjennomføringen.

Kunsten å forstå kunden

Kjos Johansen mener at det ikke er nok å selge, den nye rådgiveren skal også forstå hva som skal til for å nå kundene og hva som skal til for å få dem interesserte.

- Er du redd for ansvar, så anbefaler jeg deg ikke å søke. I reklame og markedsføring gjelder fremdeles regelen om at en kunde ikke fornøyd for han kommer tilbake etter mer. Så mye av oppgaven er å jobbe på lag med annonsøren, følge med i markedet, ringe før kunden ringer og vise at du forstår hva som skjer i markedet.

Sosiale medier? Ja, du bør beherske det området. Budsjetter? Ja, du må forstå tall og at det er forskjell på penger ut og inn. Og hvordan du kan bruke penger der de har mest effekt.

- Innholdsmarkedsføring er blitt en viktig del av vår journalistiske virksomhet, sier Kjos Johansen. Og den nye partneren må vise til god erfaring fra lignende arbeid.

Kunnskap er viktig

Mangler du markedsføringsinnsikt, har du kanskje gått for lite på skole eller lest for få bøker. Dette er en bransje hvor du ikke kan leve livet med å ta beslutninger bare på hælen.

- Har du telefonskrekk, er det kanskje ikke så lurt. Du bør tørre å ringe opp kunder du ikke kjenner for å foreslå en kopp kaffe, en annonse på en av våre digitale flater eller at du har noen nye trender i markedet du vil dele. Som vår nye medierådgiver skal du lede – ikke følge.

Salgsdirektør Kjos Johansen lover at du får en god lønningspose og at det er moro å våkne opp hver dag og gå på jobben. Vi har et team med fenomenale kollegaer som gleder seg til å lykkes sammen med deg. Du bør også ha lappen, for du får noen turer mellom de forskjellige mediehusene.

Her er jeg

Har du spørsmål om stillingen – kontakt salgsdirektør Terje Kjos Johansen på telefon 911 64 278. Din åpningsreplikk bør være: Hurra! Her er jeg.

Søknad med cv sendes til tejo@rb.no Søknadsfristen er 20.mai.

Del artikkelen på Facebook