Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

En knusende god løsning for den lokale utviklingen

Annonse fra Norrock

Det sprenges og knuses i pukkverket på Jessheim. Store menger pukk, grus og sand kjøres daglig ut fra anlegget. Her er det full aktivitet fra tidlig morgen og langt inn i de sene kveldstimer. Kvalitetsproduktene til Norrock leveres til både små og store kunder, samt privatpersoner.

Adresse
Vilbergmoen, 2050 Jessheim


Åpningstider
Mandag – fredag: 06:00 – 23:00

Store maskiner er i full gang med å knuse stein og grus på Vilbergmoen på Jessheim, hvor Norrock holder til. Maskinene har jobbet siden tidlig om morgenen, og de blir ikke stengt av før klokken nærmer seg midnatt.

– Vi har uante bedre åpningstider, fra klokken seks om morgenen til elleve om kvelden. Her produserer vi hele tiden, lenge etter at alle andre har avsluttet arbeidsdagen. Det er en veldig stor fordel for våre kunder, som kan hente varer når det passer dem, forteller Egil Andre Roa, salgs- og markedssjef.

Norrock ble stiftet i 1997, da under navnet Verran-Grus AS, som igjen skiftet navn til Norwegian Aggregates i 2008. I mars 2011 ble de overtatt av Peab Asfalt Norge AS, og i 2017 byttet de navn til Norrock, og tilhører i dag Ferdigbetong AS.

I dag produserer Norrock grus og pukk til tilslag til betong, asfalt, vei og anlegg. Selskapet har tilgang til over 40 lastebiler, som inkluderer både semi og bil med henger som kan kjøre ut produktene, enten det er til et lite eller stort prosjekt.

– Vi har også investert i en pickup med tipper slik at vi kan satse enda mer på privatmarkedet, sier Roa. 

Norrock har invester i en pickup med tipphenger slik at de kan satser enda mer på privatmarkedet.

Mer enn bare stein

Norrock har konsesjon for drift av grustak og steinbrudd, og de leverer produkter til mange ulike anvendelsesområder som ulike prosjekter innen bygg- og anleggsbransjen. I tillegg har de sand som kan brukes til for eksempel lekeplasser og idrettsanlegg, og grus til hobbybruk, grusveier og drenering.

Fra grustaket leveres flere ulike typer grus og pukk:

Natur betyr at grustypen er siktet, men ellers ubehandlet. Denne passer godt til betong- og asfalttilslag, veigrus, bærelag, forsterkningslag, avretting, kabelgrøfter, fyllmasse og pyntestein.

Natur knust er naturpukk som er knust ned til passende fraksjoner og har større bruksområde. Denne egner seg godt til betong- og asfalttilslag, hellelegging, idrettsbaner, avretting, strøsand, veigrus, bærelag, forsterkningslag, fyllmasse, omfyll, grøfter, gårds- og hagesingel, drenering og fylling rundt murer.

Norrock kan også levere vasket grus, som i tillegg er vasket for jord og finstoffer. Denne grusen er fin for anvendelse for mørtel, murpuss, jordforbedring og strø. 

Kvalitet og miljø i fokus

– Våre produkter har høy kvalitet på grunn av de strenge kravene i produksjonsprosessen. I utgangspunktet var det tiltenkt at vi kun skulle produsere til eget bruk i forhold til tilslag til produksjon av asfalt og betong. Men på grunn av store mengder restvarer i henhold til produksjonen til asfalt og betong kan vi derfor blant annet tilby singel i fraksjonene 4/8 og 11/16 til en av markedets beste priser. Vi har til sammen av disse fraksjonene over 100.000 tonn på lager til enhver tid, så vi går ikke tomme med det første da det produseres mer hver eneste dag, forteller Roa.

Den enorme veksten medførte også at de måtte ansette flere. I dag teller staben ti personer, inkludert administrasjon og produksjon. Roa forteller at de rekrutterer støtt og stadig, og er for tiden på jakt etter flere dyktige medarbeidere.

Norrock satser ikke bare på kvalitetsprodukter. De er også miljøbevisste, og ønsker å jobbe på en effektiv, trygg og bærekraftig måte. Selskapet satser på å være en pioner innen bærekraftig bygging, som betyr at alt planlegges og gjennomføres i tråd med Norrocks etiske retningslinjer. Det skal også være ansvarlig og bærekraftig utformet.

På den måten kan de sikre at miljø, arbeidsmiljø og kvalitetsaspekter tas hensyn til i deres daglige arbeid, samt sosialt og økonomisk.

Selskapet har strenge miljøkrav, som er konstruert for å minimere virksomhetens negative miljøpåvirkning. Dette inkluderer å minimere utslippene fra maskin- og kjøretøyparkene, energiforbruket på de faste anleggene og øke bruken av gjenbruksmaterialene i grus- og bergproduksjon.

Grunnen til den raske veksten selskapet har hatt skyldes mer enn bare kvalitetsprodukter og gode åpningstider. Norrock jobber også etter kjerneverdiene "JUPP", som står for Jordnære, Utviklende, Personlige og Pålitelige. Dette innebærer blant annet sterk kostnadsbevissthet, gode relasjoner, engasjement, kreativitet, kompetanse og profesjonalitet.

Når en kunde tar kontakt, er de alltid behjelpelig med å finne rett produkt og løsning til ditt prosjekt. God planlegging er kjerne i et vellykket oppdrag, og de holder avtaler.

Det har medført en rekke gode samarbeidspartnere, som blant annet inkluderer Transportsentralen Lillestrøm, Noka Eiendomsmegler i Oslo og Veidekke.

Norrock har visst seg å være en knusende god investering!  

Norrock

• Norrock er en avdeling under Ferdigbetong AS som produserer grus og pukk for tilslag til betong, asfalt, veg og anlegg.
• Med våre samarbeidspartnere tilbyr vi alle typer masser fra mange sentrale lokasjoner.
• Vi har tilgang til over 35 lastebiler, både semi og bil med henger som kan kjøre ut for oss om det er privat eller til ett stort prosjekt.
• Norrock har konsesjon for drift av grustak og steinbrudd og vi kan leverer produkter til mange ulike anvendelsesområder. Våre anlegg ligger strategisk plassert, noe som tillater enkel videretransport til områder nær Verrabotn og Stor-Oslo området.
• Norwegian Aggregates, nå Norrock, ble stiftet i 1997 under navnet Verran-Grus AS. I 2008 endret selskapet navn til Norwegian Aggregates og i mars 2011 ble vi overtatt av Peab Asfalt Norge AS. Under 2017 byttes navnet til Norrock og tilhører i dag Ferdigbetong AS.
• Peab er i dag ett rent bygg- og anleggsforetak. I vårt konsert finnes alle produksjonsressurser som kreves for å administrere byggeprosessen fra råvarer til ferdigstilling.
• Gjennom Peabs kontaktnett av underleverandører og underentreprenører befester vi vår posisjon som et stabilt og uavhengig foretak på det nordiske byggmarkedet.
• I Norrock jobber vi også med Peab sine kjerneverdier, "JUPP", som står for Jordnære, Utviklende, Personlige og Pålitelige. 

Redaksjonen i Romerikes Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet