Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Bryllupsgaver i over hundre år

Annonse fra Backe i Grensen

Bryllupsesongen står foran døren og brudepar er i gang med å sette sammen ønskelisten til den store dagen. Backe i Grensen gjør det lett for både brudepar og gjester!

Adresse
Støperiveien 5, 2010 Strømmen

Åpningstider
Mandag – fredag: 10:00 – 21:00
Lørdag: 10:00 – 19:00

Bryllupsdagen er for de aller fleste den største dagen i deres liv, og nå har dere mulighet til å ønske dere noe spesielt og unikt.

Backe i Grensen er en eksklusiv minikjede med personlig service og et håndplukket utvalg fra de beste leverandørene. Familiebedriften så dagens lys i 1889 og drives i dag av fjerde generasjon. Vi har holdt hardt på profilen og tradisjonene våre. Helt siden Johan Jørgen Backe åpnet den første butikken har kundeservice stått i fokus.

I over 100 år har brudeparet ønsket seg gaver fra vårt rikholdige varesortiment. Vi har det meste til enhver anledning, og det gjør det lett å sette opp en ønskeliste. Å gifte seg er et av livets store høydepunkter, både for brudeparet og dem som står nærmest. Et bryllup er en fin anledning til å begynne å samle på noe nytt, komplettere en serie eller lignende. 

Vi har gaver til hverdag og fest, tiår og trender, blomster og oppvask, kritiske blikk og kjærlig berøring – alt tingene man eier gjennom et langt samliv bør tåle.

Våre hjelpsomme ansatte yter personlig service og hjelper dere med å sette opp listen, slik at både gjester og andre som ønsker å gi dere en oppmerksomhet kan finne en passende gave.

I våre tre butikker får dere råd om kvalitet, funksjon og vedlikehold. Det er også mulig å sette opp ønskelisten. Dere kan når som helst gjøre endringer på listen.

Brudepar med ønskeliste hos oss kan ved avtale få gratis utkjøring av bryllupsgaver i Oslo og Akershus. Dette er en tjeneste som verdsettes.

De siste årene har Backe utviklet seg fra å være et tradisjonelt glassmagasin til å bli mer en gave- og interiørbutikk. 

Butikken preges av klassiske designvarer som Georg Jensen, Royal Copenhagen, Rosenthal, Wedgewood og Ilttala. Vi har også mye dansk design som Hay, Norman Copenhagen og Menu. Men vi har også mange norske merker vi er stolte av: Skaugum, Cathrine Holm Andersen & Voll og Heymat.

Blant de mer lekne innslagene på Backe er Kai Boyesens trefigurer fra slutten av 1950-tallet. Dyrefigurene er basert på hans egen familie. Dette er flotte gaver til brudeparet.

Ved å sette opp gavelisten hos Becke i Grensen får dere oppfylt ønskene og unngår at de samme gavene havner på bordet. Dette gjør også gavekjøpet enklere for dem som ønsker å gi.

Bryllupsgaven varer kanskje ikke i 100 år, men den kommer garantert til å gi glede og være til nytte!  

Backe i Grensen

• Backe i Grensen er en eksklusiv minikjede med personlig service og et håndplukket utvalg fra de beste leverandørene.

• Vi er spesialister på bryllupslister.

• Brudepar med ønskeliste hos oss kan få gratis utkjøring av bryllupsgaver i Oslo og Akershus.

• Vi leverer bryllupsgavene på selve bryllupsdagen.

• Backe i Grensen er en familiebedrift som drives av fjerde generasjon.

• Historien startet i 1889 da Johan Jørgen Backe åpnet den første butikken.

• I dag har Backe tre butikker. Vi etablerte oss på Strømmen Storsenter i 2012.

• Vi har holdt godt på profilen og tradisjonene sine.

• Vi har i alle år hatt fokus på god kundeservice.

• Butikken preges av klassiske designvarer som Georg Jensen, Royal Copenhagen, Rosenthal, Wedgewood og Ilttala. 

Redaksjonen i Romerikes Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet