Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Hvitt smil til bryllupsdagen

Annonse fra Kjeller Tannhelse

Et smil er det beste smykket du kan ha på deg. Bryllupsdagen er dagen du absolutt ikke kan slutte å smile. Da er det kjekt med et hvitt og blendende smil når du ler mot din ektefelle, gjestene og kamera.

Adresse
Gunnar Randersvei 12, 2007 Kjeller
(Kunnskapens Hus)

Åpningstider
Mandag, onsdag og torsdag: 08:00 – 20:00
Tirsdag og fredag: 08:00 – 16:00
Lørdager: 09:00 – 15:00

Tannlegevakt/akuttvakt alle dager hele året. 

Dato for den store dagen er satt. Alt er nøye planlagt, helt ned til den minste detalj. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene.

Hos Kjeller Tannhelse kan både brud og brudgom få oppgradert smilet før den store dagen. 

Før den store dagen er det gjerne de estetiske behandlingene som står i fokus, og i den anledning kan vi tilby alt fra rens med AirFlow til bleking og større korrigeringer av smilet. 

Vi kan tilrettelegge for en total makeover av smilet, etter brudeparets ønsker. Dette kan være alt fra reparasjoner av mindre skader, til større arbeider som implantater og kroner, eller gjennomføring av regulering.

Brudeparet kan også få gjennomført bleking og en siste finish av smilet dagen før bryllupet, eller som en del av forberedelsene på selve dagen. Vi kan tilrettelegge for felles behandling av brud og forlovere i en egen seanse etter brudens ønsker. 

Vårt dyktige team tilbyr alle typer tannhelsetjenester, inklusive kirurgi, protetikk, avtagbar regulering, og alle typer estetiske og kosmetiske behandlinger.

Kjeller Tannhelse har eksistert siden 1970. Klinikken ble overtatt av Trine Bjelke-Holtermann i 2010. Trine har spesialfokus på protetikk og estetisk behandling.

I dag er det 12 ansatte, med blant annet fire tannleger, en kirurg og to tannpleiere.

Velkommen til Kjeller Tannhelse. Vi oppgraderer smil! 

Kjeller Tannhelse

• Kjeller Tannhelse tilbyr alle typer tannhelsetjenester, inklusive kirurgi, avtagbar regulering og estetiske og kosmetiske behandlinger.

• Vi har egne brudepakker som tilrettelegges for en total makeover av smilet etter brudeparets ønsker. Dette kan være reparasjon av mindre skader eller større arbeider som implantat og kroner, gjennomføring av regulering eller tannbleking.

• Klinikken har eksistert siden 1970, og ble overtatt av Trine Bjelke- Holtermann i 2010.

• Trine har spesialfokus på protetikk og estetisk behandling. Hun er leder av Scandinavia Aceademy of Esthetic Dentristry og er Norden- leder i International Team of Implantology.

• Kjeller Tannhelse har 12 ansatte, med blant annet 4 tannleger, 1 kirurg og 2 tannpleiere. 

Redaksjonen i Romerikes Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet