Flere har droppet Sharif

Artikkelen er over 12 år gammel
DEL

Bjørn Lian er ikke den eneste som føler seg sviktet av Sharifs Dekksenter. Også i Ålesund sitter en dekkforhandler med dårlige erfaringer. Tommy Drågen i Dekkbaron1 er krystallklar:

– Jeg kommer ikke til å inngå avtaler med Sharifs Dekksenter mer. De ringer stadig og vil at jeg skal handle, men det er uaktuelt, sier han. Han åpnet butikken sin sommeren 2005, men har fortsatt store deler av den første leveransen liggende på lager.

– Vi skulle få en "startpakke" men fikk i realiteten ukurante varer det er veldig vanskelig å få solgt, forteller han. Drågen har ingen skriftlig avtale med Sharif.

Bigwheels i Kristiansund har også gitt opp å gjøre forretning med Sharif. Butikken åpnet for fire år siden og skulle i likhet med Dekkspectrum og Dekkbaron1 selge Sharifs dekk og felger.

– Jeg opplevde å ikke få alle varene jeg hadde bestilt da jeg kom for å hente dem. Det var tomt. Det er vel slikt som kan skje når man selger mange dekk, men det var selvfølgelig uheldig for oss, sier daglig leder i Bigwheels, Jens Morten Viktil.

Sharif stiller seg helt uforstående til påstandene fra de to dekkforhandlerne om at han ikke har levert som han skal. – Hvis vi er så håpløse, hvorfor er forhandlerne så opptatt av å bruke vårt navn i markedsføringen sin. Et eksempel: Jeg har internettdomenet "dekkbaronen.no." Tommy Drågen valgte Dekkbaron1 som firmanavn og viser til våre priser på internettsiden vår, påpeker Sharif.

Artikkeltags