Omsetningen til Bertel O. Steen rundet for første gang 20 milliarder kroner. Totalt var den på 22,8 milliarder, med en resultatmargin på 4,7 prosent.

– En hovedårsak til det gode resultatet er at mange av konsernets merker, som Mercedes-Benz, Peugeot, Kia og Citroën, har levert elektriske biler som har truffet det norske markedet svært godt, sier konsernsjef Harald Frigstad i en pressemelding.

70 prosent av personbilene levert i fjor, var elektriske.

Frigstad er usikker på hvordan 2022 blir.

– Krigen i Ukraina opprører oss alle, og skaper økt usikkerhet for mange bransjer inkludert vår egen. For forbrukerne kan økte priser på strøm, mat, drivstoff og lån påvirket kjøpekraften og markedet negativt. Vi ser at registreringsstatistikken ved utgangen av februar viser en nedgang på 23,3 prosent fra i fjor. Vi er derfor forberedt på at det kan bli et tyngre år, og fortsette å jobbe med våre prioriterte forbedringstiltak i virksomheten.