Slik lød meldingen – oversatt fra engelsk – som ble publisert på OSLs Twitter-konto fredag.

– Vi må spørre oss selv om vi priset husene for lavt
– Det kan hende at noen synes spøken er morsom mens andre synes at den ikke er morsom, sier kommunikasjonssjef Joachim Westher Andersen til NRK.
– Det var et forsøk på å kaste seg på den bølgen som har gått gjennom Europa nå.
Han viser til videoene som er publisert på sosiale medier der land etter land på humoristisk vis kjemper om å være på andreplass i verden. Den begynte i Nederland etter at den amerikanske presidenten Donald Trump kunngjorde at «USA er først».
Avinor opplyser at tweeten ble lagt ut som en respons på skryt fra en kunde.
Men den ble slettet etter kort tid.
– Det er ikke alltid det slår gjennom hvis man prøver å være litt morsom i sosiale medier, sier Andersen til NRK.
Han nøler ikke med å unnskylde overfor dem som mener at Oslo lufthavn gikk for langt.

Hotellet pusser opp: 40 mister jobben
– Hvis noen blir støtt av meldingen så beklager vi, sier han – og sier tweeten aldri skulle blitt sendt.
Han håper folk fremdeles respekterer Avinor og Oslo lufthavn som seriøse aktører.
– Jeg håper ikke at dette gjør noe med renomméet til Avinor, men at folk forstår at vi har gjort en feil. Vi er bare mennesker vi som jobber i Avinor også. Vi kan gjøre feil, og så prøver vi å unngå å gjøre det flere ganger, sier han til NRK.
Nye rutiner er allerede innført:
– Vi skal snakke bedre sammen før vi trykker på publiser.