Etterlyser Bamses eier i humoristisk facebookinnlegg: – Responsen har vært helt overveldende

SAVNER EIEREN SIN: Denne bamsen ble gjenglemt på storsenteret 15. mai. Mens den har ventet på eieren sin, har den fått være med på litt av hvert.

SAVNER EIEREN SIN: Denne bamsen ble gjenglemt på storsenteret 15. mai. Mens den har ventet på eieren sin, har den fått være med på litt av hvert. Foto:

– Han får litt mer VIP-behandling enn lommebøker og paraplyer.

DEL

Onsdag kveld delte Strømmen Storsenter et innlegg på facebooksiden sin, der de etterlyser eieren til en brun bamse som ble gjenglemt på storsenteret 15. mai.

«Savner du Bamse? Bamse kom til kundeservice 15. mai og meldte seg selv savnet fra eieren sin. Mens vi har ventet har Bamse de siste dagene fått oppleve mye spennende på senteret. Blant annet har han vært en tur i Lekeparken, lest en bok hos Ark, spist is hos Frozen Yoghurt og lekt med andre bamser hos Ringo..», står det blant annet i innlegget – som også viser bilder av bamsen i forskjellige settinger.

– Truffet en nerve

Påfunnet har falt i smak hos mange, og innlegget har i skrivende stund over 330 likerklikk, 18 kommentarer og nesten 100 delinger.

– Det er tydelig at vi har truffet en nerve hos folk. Hvem husker vel ikke en bamse som betydde mye for dem. Vi hadde det utrolig morsomt da vi lagde innlegget, sier markedssjef Jannicke Bergmann til Romerikes Blad.

– Men vi hadde ikke sett for oss så mange hyggelig og koselige kommentarer. Responsen har vært helt overveldende, legger hun til.

Likevel har bamsens eier fortsatt ikke meldt seg.

– Når sant skal sies var det faktisk to bamser som ble funnet på senteret den dagen. Den andre kom til rette ganske fort, slik gjenglemte bamser som regel pleier å gjøre, men Bamse sitter fortsatt her alene.

Mistet under nattåpent

Markedssjefen forklarer at storsenteret hadde nattåpent den aktuelle dagen bamsen ble lagt igjen.

– Om han sneik seg ut på nattetid og dro alene er vanskelig å si, sier hun lattermildt, før hun understreker at hun håper senteret kan bistå Bamse med å bli gjenforent med bestevennen sin.

– Hvor kan eieren hans henvende seg for å få han tilbake?

– Han er nå hos kundeservice i førsteetasje av den gamle delen, hvor han ligger sammen med alt annet hittegods. Han får riktignok litt mer VIP-behandling enn lommebøker og paraplyer.

Legger igjen krykker på senteret

– Får dere ofte inn bamser og lignende som er gjenglemt på senteret?

– Vi får daglig inn ting som smukker, tåteflasker, barnesko, briller, mobiltelefoner, lommebøker og bankkort. Før jul husker jeg at den tekniske sjefen vår fortalte om krykker som også blir glemt igjen. Det viser seg altså at shopping har en helbredende effekt, ettersom folk går ut igjen uten krykkene sine, sier Bergmann og ler.

– Det er stadig vekk barn som går seg bort også, men de blir heldigvis gjenforent med familiene sine raskt, legger hun til.

Markedssjefen gjentar at kundeservice er stedet å henvende seg dersom man har glemt noe igjen på storsenteret, og forklarer at alt som kommer inn blir registrert.

– Vi har svært gode hittegodsrutiner, så vi oppfordrer de som mister noe på senteret om å ta kontakt. Det er nemlig svært mange ærlige sjeler der ute som leverer inn ting de finner.

– Hva skjer med hittegods som ikke blir hentet?

– Dersom ingen henter det innen tre måneder, blir verdisaker levert til politiet. Resten sendes til Fretex eller Frelsesarmeen.

Artikkeltags