Kristina Fritsvold Nilsen ny direktør i Romerikes Blad

GLEDER SEG: Kristina Fritsvold Nilsen (37) blir ny direktør i Romerikes Blad. FOTO: LINDA INGIER

GLEDER SEG: Kristina Fritsvold Nilsen (37) blir ny direktør i Romerikes Blad. FOTO: LINDA INGIER

Artikkelen er over 2 år gammel

Kristina Fritsvold Nilsen (37) fra Lørenskog blir ny toppleder for Amedia i region Romerike/Innlandet.

DEL

– Jeg har latt meg imponere av Romerikes Blad, sier den nye topplederen.

De ansatte i Romerikes Blad ble onsdag ettermiddag informert om ansettelsen. Kristina Fritsvold Nilsen (37) blir ny regiondirektør og administrerende direktør i Romerikes Blad. Til høsten får hun det overordnede ansvaret for 12 mediehus med 212 ansatte og en samlet omsetning på 620 millioner kroner.

– Et godt produkt

Nilsen er bosatt i Lørenskog, og har fulgt Romerikes Blad gjennom oppveksten.

– Dette er fryktelig morsomt. Jeg er selv abonnent, og har latt meg imponere. Romerikes Blad er en av de aller beste lokalavisene i Norge med en stødig balanse mellom tyngre gravestoff til lettbeinte underholdende artikler. Den viktigste jobben som nå står foran oss er å rekruttere enda flere abonnenter, samtidig som vi skal ivareta og holde på de gamle. Vi ser nå samtidig at Amedias strategi for å beholde abonnenter virker. Det er nå svært viktig å følge med i utviklingen innenfor journalistikken, sier Nilsen.

– Innovativ og moderne

Nilsen kommer fra Retriever Group, der hun den siste tiden har vært viseadministrerende direktør, og tidligere har jobbet som nordisk analysesjef. Hun har en master i ledelse fra BI og bachelor i journalistikk. Hun har tidligere jobbet som reporter for NRK Sørlandet, NRK Telemark og NRK Østfold, og som journalist i Varden.

RIKTIG VALG:  - Nilsen har en dyp forståelse og kunnskap om mediebransjen. Vi er sikre på at hun vil bidra til å bygge våre mediehus enda sterkere, sier konserndirektør i Amedia Pål Eskås.

RIKTIG VALG: - Nilsen har en dyp forståelse og kunnskap om mediebransjen. Vi er sikre på at hun vil bidra til å bygge våre mediehus enda sterkere, sier konserndirektør i Amedia Pål Eskås.

– Med ansettelsen av Kristina har vi sikret oss en moderne, resultatorientert leder med dyp forståelse og kunnskap om mediebransjen. Hun er kjent som en innovativ person som er god på strategi og forretningsutvikling. Vi er sikre på at hun vil bidra til å gjøre våre mediehus på Romerike og Innlandet sterkere og mer attraktive, sier konserndirektør Pål Eskås i Amedia.

– Hva er det første du skal gjøre når du starter i jobben 1. september?

– Det første jeg skal gjøre er å bli godt kjent med de ansatte. Jeg er en tydelig leder som er opptatt av å få medarbeiderne til å gjøre sitt beste. Derfor blir det viktig å ta en prat med folk og høre om deres forventninger når jeg er på plass etter sommeren, svarer Nilsen.

Artikkeltags