(Nettavisen): Julebrusen står sterkt blant nordmenn. Flere av landets bryggerier har hatt sin julebrus i en årrekke, og leskedrikkene har også en sterk lokal forankring i befolkningen.
Nå ønsker Coca-Cola å utfordre markedet med sin nye julebrus. Den har fått det passende navnet «Julestemning».
- LES OGSÅ: Roma lanserer etterlengtet nyhet
– Julebrus har blitt en viktig førjulstradisjon for nordmenn, og nå syntes vi det var på høy tid å lage vår egen variant av den norske drikken, sier Karen Huffman, landssjef i Coca-Cola Norge.
Ikke overlatt noe til tilfeldighetene

– Her har noen tyvstartet litt
De mener selv at julebrusen skal være en ny smaksopplevelse for forbrukerne, og at det var en lang prosess før man landet på sluttproduktet.
– Da vi skulle lage en norsk julebrus startet vi med å smake oss gjennom de mest populære julebrustypene her til lands. Deretter utviklet vi vår helt egen variant av den brune julebrusen.
– Den har en særegen vaniljesmak som gjør at den skiller seg ut blant alle de andre alternativene, hevder Huffman.
Julebrusen vil dukke opp i utvalgte butikker utover høsten, og vil være tilgjengelig på 1,25 liters flasker i første omgang.
Tidligere i høst lanserte brusgiganten «Coca-Cola Raspberry uten sukker», og nye smaker for merkevarene Urge og Sprite.

Madeleine (25) har ekstrem tannlegeskrekk