Gå til sidens hovedinnhold

Coca-Cola med julenyhet

Artikkelen er over 3 år gammel

Brusgiganten kaster seg inn det norske julebrusmarkedet.

(Nettavisen): Julebrusen står sterkt blant nordmenn. Flere av landets bryggerier har hatt sin julebrus i en årrekke, og leskedrikkene har også en sterk lokal forankring i befolkningen.

Nå ønsker Coca-Cola å utfordre markedet med sin nye julebrus. Den har fått det passende navnet «Julestemning».

– Julebrus har blitt en viktig førjulstradisjon for nordmenn, og nå syntes vi det var på høy tid å lage vår egen variant av den norske drikken, sier Karen Huffman, landssjef i Coca-Cola Norge.

Ikke overlatt noe til tilfeldighetene

Les også

– Her har noen tyvstartet litt

 

De mener selv at julebrusen skal være en ny smaksopplevelse for forbrukerne, og at det var en lang prosess før man landet på sluttproduktet.

– Da vi skulle lage en norsk julebrus startet vi med å smake oss gjennom de mest populære julebrustypene her til lands. Deretter utviklet vi vår helt egen variant av den brune julebrusen.

– Den har en særegen vaniljesmak som gjør at den skiller seg ut blant alle de andre alternativene, hevder Huffman.

Julebrusen vil dukke opp i utvalgte butikker utover høsten, og vil være tilgjengelig på 1,25 liters flasker i første omgang.

Tidligere i høst lanserte brusgiganten «Coca-Cola Raspberry uten sukker», og nye smaker for merkevarene Urge og Sprite.

Les også

Madeleine (25) har ekstrem tannlegeskrekk

 

Kommentarer til denne saken