Anders er sommerens servicehelt

VANT: Anders Bødal (i midten) ble sommerens servicehelt på Oslo Lufthavn. Her sammen med Gitte Erlandsen, avdelingssfjef for forretningsutvikling ved Oslo Lufthavn, Kitty Olsen, sjef på Seafood Bar, Benedicte Gilroy Bøgh, prosjektleder for Fans of Good Service og
Ståle Sæter, Operations Manager ved SSP.

VANT: Anders Bødal (i midten) ble sommerens servicehelt på Oslo Lufthavn. Her sammen med Gitte Erlandsen, avdelingssfjef for forretningsutvikling ved Oslo Lufthavn, Kitty Olsen, sjef på Seafood Bar, Benedicte Gilroy Bøgh, prosjektleder for Fans of Good Service og Ståle Sæter, Operations Manager ved SSP. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Anders Bødal ble denne uka overrasket med prisen som Sommerens Servicehelt på Oslo Lufthavn.

DEL

Se vinneren bli overrasket i videoen nederst i saken!

Det er den internasjonale reiselivsorganisasjonen Hospitality Sales & Marketing Association International (HSMAI) sitt initiativ Fans of Good Service som deler ut prisen for å løfte fram det de betegner som «serviceheltene» i hotell, reiseliv, restaurant- og handelsnæringen.

I hele august reiser de rundt i hele Norge, til 16 ulike steder, og kårer en vinner i hver by.

– Målet er at kundene skal komme tilbake

Flyplassen på Gardermoen var første sted ut, og der ble Anders Bødal, som jobber ved Seafood Bar, vinneren.

HSMAI opplyser i en pressemelding at Bødal får prisen på grunn av sin unike kundebehandling og måten han tar vare på sine kunder.

Bødal forteller at han ble svært overrasket da han fikk prisen, og tror noe av grunnen til at han vant kan være at han trives godt på jobb.

– Jeg elsker jobben min, og kommer gjerne litt tidligere på jobb enn det jeg må, sier Bødal, som snakker både portugisisk og spansk flytende, i tillegg til at han kan kommunisere på italiensk.

– Det er mange ulike kunder som reiser, og jeg vet hvordan jeg skal behandle de ulike kundene. Målet er at alle skal bli fornøyde og komme tilbake, forteller Bødal, som også ønsker å takke kollegene og sjefene sine.

– Jeg har bare gode kolleger, og er spesielt takknemlig for avdelingslederen min, Kitty Olsen.

Vil løfte serviceheltene

Avdelingssjef for Terminaldrift ved Oslo Lufthavn, Ragnhild Kommisrud, er glad for at HSMAI har besøkt dem.

– Alle de over 20.000 som jobber i tilknytning til Oslo Lufthavn spiller en avgjørende rolle, for god service og fornøyde kunder er viktig for oss i Avinor.

Prosjektleder for Fans of good service, Benedicte Gilroy Bøgh forteller at formålet med Fans of Good Service er todelt.

– Vi ønsker å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som en viktig del av produktet, samtidig som vi har et oppriktig ønske om å løfte og vise fram de mange serviceheltene.

Prosjektlederen mener nordmenn har blitt flinkere til å yte god kundeservice de siste årene, men tror mange fortsatt kan bli enda bedre.

– På denne tre ukers reisen i Norge skal vi sette spotlighten på de dyktige serviceheltene og hedre dem for den viktige jobben de gjør. Det å løfte fram de gode, gjør at også andre får lyst til å bli bedre, og det er den gode sirkelen vi ønsker å skape, sier Bøgh.

Se Anders bli overrasket her:

Artikkeltags