Eika om bank-problemene: – Beklagelig og ikke godt nok!

Beklager: Informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eikagruppen.

Beklager: Informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eikagruppen.

Artikkelen er over 1 år gammel

Også denne uken har lokale sparebanker opplevd problemer med nettbank og mobilbank. – Vi gjør det vi kan for at det ikke skal skje igjen, sier informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eikagruppen.

DEL

Onsdag var mobil- og nettbanktjenesten til bankene i Eika-gruppen nede i flere timer. Alle de lokale sparebankenes kunder ble rammet. Det er ikke første gang Eika-gruppen sliter med driftsproblemer på disse tjenestene.

– Onsdagens feil var knyttet til en feil som oppstod etter en endring på servere hos en underleverandør i Danmark. Problemet rammet også mange banker i Danmark og flere i Sverige som er knyttet opp til de samme serverne. Det var ganske omfattende og svært uheldig, sier informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eikagruppen.

Han forteller at Eika gjør alt i sin makt for å sørge for mer stabile tjenester.

– Tjenestene faller ut for ofte. Det er ikke godt nok! Samtidig kan vi aldri garantere oss mot at slike hendelser vil kunne oppstå. Vi snakker om komplekse IT-systemer og muligheten for både menneskelige og tekniske feil er alltid til stede. Men saken er løftet til høyeste nivå i Eika. Vi har tydelige forventninger til vår leverandør om at slike hendelser må unngås og følger dette opp tett, sier Ulven.

Dette er Eikas banker på Romerike:

  • Aurskog Sparebank
  • Høland og Setskog Sparebank
  • LillestrømBanken
  • Blaker Sparebank
  • Strømmen Sparebank

Artikkeltags