Gå til sidens hovedinnhold

NSB må ut med millionbeløp for forsinkelser

Artikkelen er over 2 år gammel

I fjor måtte NSB betale drøyt 1,2 millioner kroner i refusjon til de reisende etter forsinkelser.

Beløpet er 22 prosent høyere enn året før, da summen endte så vidt under én million, skriver Dagsavisen.

– Punktligheten var ikke god i 2018. Det var også mye oppmerksomhet om refusjonsordningen, og vi ba våre kunder om å benytte seg av denne muligheten, sier kommunikasjonssjef Gina Scholz.

Les også

Telefonstorm etter økte kommunale avgifter: – Jeg måtte vente i over fire timer

Dersom NSBs langdistansetog er mer enn én time forsinket, kan passasjerene kreve å få tilbake halvparten av det de har betalt for reisen. For andre tog slår refusjonsordningen inn dersom toget ved forsinkelser på over en halvtime.

– Det kan godt være at det er flere som kan ha hatt grunn til å sende inn krav til oss, svarer Scholz.

Les også

– Jeg fløy 20-30 meter og ble liggende på fortauet med beinpipene stikkende ut

 

Kommentarer til denne saken