Element Logic AS leverer det automatiserte lagersystemet AutoStore over store deler av Europa allerede. Nå har de sikret seg globale distribusjonsrettigheter som åpner for ytterligere vekst.
– Etter å ha oppnådd en vellykket utvidelse til flere europeiske land, har vi nå satt vår ambisjon til å være den foretrukne automasjonspartneren globalt, sier Dag-Adler Blakseth, konserndirektør i Element Logic i en pressemelding.

Børre og de andre ansatte kan cashe ut millioner på tysk oppkjøp: – Det er nok flere av oss som smiler mer enn vanlig om dagen
De nye distribusjonsrettighetene gir Element Logic mulighet til å bistå kunder i hele verdenmed lagerautomasjon, og til å åpne avdelinger på nye kontinenter.
– Vi jobber kontinuerlig med å finne ut hvor det er fornuftig for Element Logic å utvide, men ser et stort potensial i det amerikanske og asiatiske markedet. Både fordi vi allerede har kunder med en tilstedeværelse i disse markedene, men også fordi vi ser et økende behov forløsninger som Element Logic kan levere her, sier Håvard Hallås, chief commercial officer i Element Logic.
– Vi jobber nå på flere prosjekter i USA som vi gleder oss til å levere i 2022, legger han til.

Nå selger han for over én milliard: – Ser en klar trend
I løpet av de siste to årene har Element Logic åpnet avdelinger i hele seks nye markeder i Europa, og veksten til selskapet er blant de høyeste i bransjen.
Selv om den nye avtalen med AutoStore åpner for salg påverdensbasis, vil Europa fremdeles være Element Logics viktigste marked fremover.
– Vi har en solid markedsposisjon i det skandinaviske markedet, og vi vil fortsette å styrke denne og vår europeiske posisjon i de kommende årene, sier Hallås i pressemeldingen.