Denne skal du ha!

Det er mulig jeg er litt desillusjonert når jeg blir overrasket og glad for god service.

Det er mulig jeg er litt desillusjonert når jeg blir overrasket og glad for god service. Foto:

Artikkelen er over 4 år gammel
DEL

MeningerDette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.Kanskje har butikken vært ekstremt heldig med sine ansatte? Eller de har en strategi som går ut på at kundene skal få god veiledning ved at de ansatte skal kjenne godt til de produktene som selges.

I hvert fall føler jeg at det er på plass å skryte litt. Det er mulig jeg er litt desillusjonert når det gjelder å få service og derfor blir overstadig glad og overrasket når det skjer.

Men det har i hvert fall ført til at jeg har lagt igjen en god del tusenlapper hos Spaceworld Soundgarden etter å ha vært innom noen av konkurrentene først.

Det begynte med høretelefoner til bruk på jobben. De var svindyre, men jeg er lykkelig eier av antistøyklokker på ørene som leverer lydkvalitet til å smile av de gangene jeg har behov for å stenge resten av redaksjonen ute og konsentrere meg om å skrive.

Jeg hadde neppe endt opp med dem hvis det ikke hadde vært for den hyggelige selgeren som forklarte meg at dette var noe av det beste som fantes på markedet. Jeg trodde på ham, og så langt har jeg ikke hatt grunn til å klage.

Han ga meg følelsen av at han virkelig ønsket å hjelpe meg til å finne det produktet som passet best til mitt bruk.

Nina Skyrud

Journalist og Signert-skribent i Romerikes Blad.

Så trengte jeg det motsette – en bærbar høyttaler til å spille musikk på, som fyller mer enn stua med lyd.

Etter å ha søkt litt rundt på nettet og funnet et par modeller som kanskje kunne gjøre nytten, tok jeg runden.

– Nei, den har vi ikke. Da må den i så fall bestilles, sa selgeren i den første butikken, og så ut som om det kunne bli vanskelig å få til.

Når man kjøper noe hvor lyden er viktigst, vil man jo gjerne høre hvor bra anlegget låter, så det var uansett uaktuelt å bestille noe jeg ikke hadde hørt.

Av samme grunn ønsket jeg ikke å handle på nett.

Men på Spaceworld var det en annen låt.

«Det er denne du skal ha», sa selgeren etter at jeg hadde forklart hva jeg hadde behov for.

Han forklarte hvorfor han mente det på en så god måte at jeg bestemte meg for at det ble kjøp, selv om jeg ikke hadde hørt lydanlegget i det hele tatt.

Sony-vidunderet som skal passe perfekt til fest, fantes på lager i butikken i Lillestrøm. I løpet av få sekunder hadde den hyggelige kundebehandleren sendt beskjed om at den skulle holdes av til meg.

– Der kan du høre den også før du kjøper, sa han.

Han var for lengst tilgitt for åpningsreplikken: Du kan ikke spille CD på disse, altså.

Selv om jeg har passert 50 og startet med kassettspiller, har jeg kommet meg på Spotify. Men det betyr ikke at jeg ikke trenger råd. Gode råd.

Jeg hentet anlegget i Lillestrøm, etter å ha hørt på det. Han som jobbet der bar det ned til bilen som sto i parkeringskjelleren. Det er ikke hverdagskost.

Det hører med til historien at jeg trengte en kabel for å unngå forsinkelse når jeg spiller av video med bluetooth. Han jeg bor sammen med mente USB var løsningen, men kom hjem fra Spaceworld med en skikkelig kabel. For det var den vi burde ha! Hele kjøpet mer enn svarer til forventningene.

Noen vil kanskje si at den servicen jeg fikk, ikke var mer enn hva man bør forvente.

Men med kjeder som legger opp til at man skal fikse det meste selv, er det utrolig godt med skikkelig veiledning fra en som kjenner produktene. Det er mulig det ikke svarer seg i regnearkene til økonomene. Men jeg er helt sikker på at det gjør det i praksis.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken