Gå til sidens hovedinnhold

Mangler 10-15 millioner

Artikkelen er over 7 år gammel

LSK mangler hovedsponsor.

LSKs nysignerte Dnb-avtale som gjelder både herrelaget i Tippeligaen og kvinnene i Toppserien, er etter det RB-sporten kjenner til verdt rundt to millioner kroner.

Det gjør DnB til LSKs for øyeblikket nest største sponsor bak utstyrsleverandøren Legea.

Markedsdirektør Robert Lauritsen er strålende fornøyd med den nylig inngåtte sponsoravtalen.

– Dette er den nest største avtalen til LSK, og de øker sitt sponsorbidrag mot mer synlighet på Åråsen. Lillestrøm Torv-tribunen vil skifte navn til Dnb-tribunen, blant annet. De vil også være synlige i LSK-hallen, sier Robert Lauritsen.

Jakter hovedsponsor

Samtidig er han avhengig av å få på plass en sponsoravtale som er større før seriestart.

LSK mangler fortsatt en hovedsponsor etter at Elkjøp har redusert sitt sponsorbidrag betydelig.

– Vi er ikke nær en avtale med en hovedsponsor, men heldigvis er det lenge igjen til seriestart. Dette er noe vi jobber med hver dag, sier Lauritsen.

En hovedsponsor som i 2013 bidro med rundt 4,5 millioner kroner, er ikke det eneste som mangler for at Åråsen-klubben skal nå sine budsjettmål på 35 markedsmillioner for 2014.

– Totalt må vi ha inn 10-15 millioner kroner før seriestart. Vi har et godt håp om å klare det, men vi jobber i et tøft marked. Verken seriemester Strømsgodset eller Vålerenga har hovedsponsorer på plass. Det sier ganske mye om det markedet vi jobber i nå, sier han.

Rammes ikke av resultater

Det er langt fra uvanlig at LSK må hente inn store sponsorbeløp i månedene før sesongen sparkes i gang, men Lauritsen innrømmer at det er en tøff kamp å få inn kronene.

– Vi opplever et sponsormarked i endring. Sponsorene er ikke bare opptatt av logo-profilering. De vil ha noe mer ut av sponsoratene sine, sier han.

– Hvordan påvirker det at LSK ikke har vært på øvre halvdel siden 2007?

– Det gjør det selvfølgelig ikke enklere, men det er heller ikke avgjørende. Sponsorene er opptatt av hva de kan få igjen i avtalene sine. Derfor er det sponsornettverket vi har minst like viktig som resultatene på banen, mener Lauritsen.

– LSK helt på topp i landet

Regionalbanksjef i DnB, Kenneth Andersson, forteller at LSKs sponsornettverk var en meget viktig faktor for at de forlenget avtalen med Åråsen-klubben.

– LSKs nettverk er hovedgrunn for resigneringen av avtalen. Deres verdier stemmer med våre, og det er en meget lønnsom avtale for DnB. Gjennom det nettverket LSK tilbyr oss, tjener vi penger på å være med som LSK-sponsor, sier Kenneth Andersson.

Andersson forteller at avtalen de har med LSK er både nasjonal og regional. Han skryter av LSK som sponsor.

– Vi har både landsdekkende og regionale sponsoravtaler. LSK-avtalen er en kombinasjon. Ut fra våre erfaring som sponsor en rekke steder, er LSK helt på topp i landet når det gjelder måten de jobber på med sine sponsorer, fastslår Andersson.

Dnbs avtale med LSK varer ut 2015-sesongen.

Se videointervjuer gjort etter LSKs første trening denne uka:

Møt nykommerne Simen Kind Mikalsen og Marius Lundemo!

De «gamle» unggutta vil gripe en plass i LSK!

Denne sesongen vil Magnar Ødegaard spille!

Bjørn Helge Riise klar for kantrolle!

Se LSK-trenerens tanker etter årets første trening:

Petter Vaagan Moens første sesongoppkjøring på fem år!

WEB-TV: Se ny utgave av vårt sportsmagasin «Bak Mål» med Petter Myhre og Are Hokstad som gjester:

Kommentarer til denne saken