Ber næringslivet stille opp for LSK

- STØTT OPP: Tom Ivar Jenkins oppfordrer næringslivet i Lillestrøm til å støtte opp om LSK. Selv ga han 100.000 kroner til #VIERLSK.

- STØTT OPP: Tom Ivar Jenkins oppfordrer næringslivet i Lillestrøm til å støtte opp om LSK. Selv ga han 100.000 kroner til #VIERLSK. Foto:

Artikkelen er over 6 år gammel

Tom Ivar Jenkins var den første som ga penger til sponsoraksjonen #VIERLSK. Han er skuffet over hvordan næringslivet i Lillestrøm har fulgt opp.

DEL

I et leserinnlegg til Romerikes Blad tirsdag, ber han næringslivet i byen reagere på LSKs rop om hjelp.

I intervju med vår avis utdyper han:

– Når LSK går ut på denne måten og ber om støtte, så betyr det at situasjonen er alvorlig, sier Tom Ivar Jenkins.

Gjennom sitt firma Nortekk ga han 100.000 kroner til #VIERLSK samme dag som aksjonen ble lansert.

LESERINNLEGG: Hvor er næringslivet?

– Bidra etter evne

Totalt har sponsoraksjonen samlet nesten 770.000 kroner, men Jenkins mener at bidraget fra næringslivet har vært for lite.

– Mange privatpersoner har støttet opp om #VIERLSK, men jeg synes at næringslivet i Lillestrøm burde bidratt med mer. Det betyr ikke at alle må bidra med 100.000 kroner slik vi gjorde. Alle må bidra etter evne. For klubben vil alle bidrag hjelpe, sier Jenkins.

– Gjort Lillestrøm kjent

Han er klar på at Lillestrøm skylder LSK denne tjenesten.

– Hvis du møter noen andre steder i landet og forteller at du er fra Lillestrøm, så begynner alle å snakke om Tom Lund og LSK. Det er merkevaren som har gjort Lillestrøm kjent.

Jenkins mener ikke at næringslivet i Lillestrøm vil slite om LSK rykker nedover i divisjonene, men han mener det betyr mye at klubben spiller på øverste nivå.

– For noen bransjer er LSK selvfølgelig viktigere enn for andre, men jeg mener uansett at hele byen og området rundt har noe å takke LSK for. Tidspunktet for å hjelpe klubben er nå, fastslår han.

– God butikk

Jenkins, tidligere styremedlem i LSK, har i mange år vært en del av klubbens sponsorpool med sitt eget firma.

Han mener en aktiv sponsor har muligheten til å få mye ut av en slik avtale.

– LSKs sponsorpool mener jeg er unikt i Norge. Den gir en sponsor mulighet til å knytte kontakter og skaffe seg nye kunder. De som gjør en aktiv jobb selv, har muligheten til å tjene på å være LSK-sponsor. Mange har fått igjen en god del, for andre har det vært god butikk, sier han.

Over 1.400 har bidratt

På Åråsen har også markedsdirektør Robert Lauritsen fått med seg at næringslivsaksjonen som ble startet i forbindelse med #VIERLSK har stoppet opp.

– Vi har sett dette, og vi jobber nå med tiltak for å få den i gang igjen, for vi vet at det finnes mange bedrifter som ønsker å bidra, sier Lauritsen.

Sponsoraksjonen totalt sett har opplevd økning stort sett hver dag siden den ble satt i gang.

I går hadde over 1.400 bidragsytere bidratt med 767.000 kroner til #VIERLSK.

– Responsen har vært god, og framover vil vi komme med nye tiltak, sier Lauritsen.

PS! En annen mobilisering som settes i gang i LSK-regi er jobben med å fylle stadion mot Molde 16. mai.

Se «Studio Åråsen» etter Sogndal-kampen her:

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken