LSK har signert avtaler for millionbeløp: – Vi opplever stort engasjement og positivitet

ENGASJEMENT: LSKs daglige leder Robert Lauritsen er meget godt fornøyd med engasjementet klubben opplever også i den situasjonen landet er i nå.

ENGASJEMENT: LSKs daglige leder Robert Lauritsen er meget godt fornøyd med engasjementet klubben opplever også i den situasjonen landet er i nå. Foto:

Siden landet ble stengt ned på grunn av koronaviruset i forrige uke, har LSK solgt sponsoravtaler verdt over én million kroner.

DEL

LSK har foreløpig ikke sett seg nødt til å permittere verken spillere, trenere, administrasjon eller akademiet. Isteden opplever Åråsen-klubben at de hver dag signerer nye sponsoravtaler.

– Til tross for det som skjer ute i verden, så opplever vi både et stort engasjement og en positivitet ute i markedet for å støtte opp om LSK. Vi signerer nye sponsoravtaler nesten hver dag, enten med tidligere eller nye sponsorer. Den siste uka har vi fått inn avtaler for over millionen, sier daglig leder i LSK, Robert Lauritsen.


– Trekker oss ikke ut nå

Senest fredag signerte eiendomsselskapet Øie Eiendomsutvikling AS en ny sponsoravtale.

– Vi har vært i samtaler om en ny avtale, men uten at den har blitt signert før nå. Det er helt uaktuelt at vi trekker oss av samarbeidet med LSK på grunn av koronaviruset. Vi har vært med som sponsor i en årrekke. En periode var vi veldig tungt inne, men det har vært noe mindre de siste årene. Den nye avtalen ligger omtrent på samme nivå som i fjor, sier daglig leder Ronny Engebretsen i Øie.

Eiendomsselskapet merker også utfordringene koronaviruset skaper for det norske samfunnet, men har så langt ikke vært nødt til å permittere ansatte. Engasjementet i LSK er uansett ikke truet.

– Det som skjer rundt klubben er morsomt. Det blir en spennende sesong selv om vi ikke vet når den kommer i gang, sier Engebretsen.

LSK-SPONSOR: Daglig leder i Øie Eiendomsutvikling Ronny Engebretsen.

LSK-SPONSOR: Daglig leder i Øie Eiendomsutvikling Ronny Engebretsen. Foto:

– Internt samhold

Den holdningen til klubben er ikke enestående for Øie, og det er noe de LSK-ansatte opplever
som svært motiverende for den jobben som skal gjøres.

– Vi opplever at LSK betyr mye for mange, og det inspirerer oss. Internt blant de ansatte er det et samhold jeg nesten aldri har opplevd. Målet for alle er å skape inntekter. Vi har videomøter hver dag, og ansatte i alle avdelinger kommer opp med gode forslag til hvordan vi kan få nye inntekter også etter at denne krisen er over, sier Lauritsen.

På Åråsen har de ikke opplevd at sponsorer ønsker å trekke seg ut av inngåtte sponsorkontrakter.

– Vi har hatt noen henvendelser om betalingsutsettelse, og det er noe vi ser på sammen. Men ingen har varslet at de vil trekke seg ut selv om det er tøffe tider for mange, sier han.

Nær målet for sesongen

I LSK er de fortsatt innstilt på å klare seg uten permitteringer selv om situasjonen følges tett fra dag til dag.

Lauritsen forteller at klubben er i god rute både når det gjelder sponsorinntekter og sesongkortsalg.

– I forhold til budsjettet for hele året mangler vi rundt 200.000 på sesongkortsalg, men der håper vi å kunne selge noe når ting blir normale igjen. Vi mangler mellom to og tre millioner kroner før vi har nådd sesongmålet på sponsorbudsjettet, sier den daglige lederen.

Artikkeltags