Porno-Tanya skal lokke unge mobilkunder

Artikkelen er over 12 år gammel

Tanya Hansen fra Jessheim skal lokke unge til å bli mobilkunder i Telenor. Slikt blir det reaksjoner av.

DEL

Det er gjennom en ny reklamekampanje at Telenor bruker den tidligere pornostjernen til å markedsføre et Djuice – ungdomsabonnement.

Det melder avisa VG.

Leder i Sosialistisk Ungdom Kirsti Bergstø synes det er både trist og mislykket.

- Det er synd at et stort selskap spiller på porno for å selge produkter. De bidrar til å legitimere pornoindustrien - samtidig som de tilsynelatende tror unge er så dumme at de trenger pornostjerner til å fortelle dem hva slags mobilabonnement de skal kjøpe, sier Bergstø til VG.

Reklamen, som nå kjøres på internett og TV, viser en lettkledd Tanya takke nei til seksuelle tilnærmelser.

- Jeg tror ikke ungdom lar seg lokke av Porno-Tanya. Dette er vel heller et mislykket og trist prosjekt, sier Bergstø.

Informasjonssjef i Telenor Atle Lessum innrømmer overfor VG at de har fått mye negativ respons på kampanjen, men sier de treffer målgruppa: Mennesker mellom 18 og 30 år.

- Vi lager ikke reklame for å provosere, men engasjere. All reklame er stereotypering. Tanya er blitt stereotypert til pornobransjen, derfor prøver vi å gjøre en vri på at hun nå driver klesbutikk i Halden, sier Lessum.

Artikkeltags