Facebook-aksjon gir deg pæreis

VANT FRAM: Maria Eline Sandoval Eriksen har fått viljen sin. Denne issesongen blir det pæreis i butikken. FOTO: DIPLOM-IS

VANT FRAM: Maria Eline Sandoval Eriksen har fått viljen sin. Denne issesongen blir det pæreis i butikken. FOTO: DIPLOM-IS

Artikkelen er over 10 år gammel

45.000 Facebook-brukere var nok. Nittedal-bedriften Diplom-Is relanserer nå pæreisen.

DEL

Den etter hvert så suksessfulle Facebokk-gruppa ble opprettet for to år siden og har siden samlet over 45.000 tilhengere.

I en pressemelding fra Diplom-Is gis nettopp Facebook æren for relanseringen av den grønne isen.

– Gruppa var en viktig bidragsyter til at vi tok beslutningen om bringe den populære isen tilbake til markedet. Du kan godt si at det i kombinasjon med vår årlige vurdering av totalmarkedet hvor det blant annet tas hensyn til smaks- og fargetrender var det som skulle til. Vi skylder absolutt Maria og alle gruppemedlemmer en stor takk for engasjementet, opplyser markedssjef Tonje Treimo i Diplom-Is.

Den populære isen var sist tilgjengelig i vårt langstrakte land i 1995, mens det i mellomtiden har andre pæreistyper tilgjengelig.

– Dette er bare helt vilt. Jeg må nok gå i butikken selv og kjøpe isen for at det skal gå opp for meg. Jeg hadde aldri trodd det skulle bli så stort da jeg en regnfull julikveld i 2008 opprettet Facebook-gruppen. Isen smaker like utrolig godt som jeg husker, og jeg har gledet med til å dele nyheten med alle som har vært med på å jobbe for dette. Nå er det opp til oss pæreiselskere og bevise at isen har livets rett, sier Facebook-gruppens initiativtaker, Maria Eline Eriksen.

Salgsdirektør Eirik Kruse i Diplom-Is sier til ABC Nyheter at han håper isen vil være i salg de fleste steder fra 1. mars. Prisen vil ligge på 15 til 16 kroner.

Selskapet har for øvrig et stort behov for suksessalg av pæreisen. Regnskapstallene de siste årene har nemlig vært illrøde. I fjor hadde Diplom-Is et resultat før skatt på minus 84,5 millioner kroner.

Artikkeltags