Nøkkelen til LSK-suksess

Artikkelen er over 6 år gammel

Stadionfasilitetene på Åråsen er ikke de mest moderne.

DEL

«Tok Åråsen tilbake», lød gårsdagens forside etter 4–1 mot Sandens Ulf. LSK ligger nå helt i toppen, rett bak nederlagsdømte Stabæk. Det er en god serieåpning for romeriksklubben, som har slitt de siste årene og er vurdert like sjanseløse som bæringene av de fleste forståsegpåere. Forhåpentlig vil LSK, som i år feirer uslåelige 40 år på rad i toppen av norsk fotball, klare å riste av seg nedrykksspøkelset for godt. Nye, unge spillere har tatt gode steg i klubben som våget å satse på en ny sesong med Magnus Haglund, eller rettere sagt; den ettertraktede svensken hadde troen på å kunne skape noe gyllent med Lillestrøm.

Økonomien er problematisk, og Casuals-miljøet utgjør en ytre trussel, men LSK har mesener som Per Berg og Per Mathisen i ryggen, og sponsorsatsingen #Vi er LSK er et spleiselag som ytterligere slutter opp om klubben. Romerikinger generelt og lillestrømlinger spesielt bør være takknemlige for Sportsklubben. Ingenting har satt Lillestrøm og regionen på kartet som fotballaget. Å ta Åråsen tilbake, handler om å fylle stadion med flere enn de 5.000 som tok turen søndag. Det er på høy tid å gjennomgå fasilitetene for å få flere – ikke minst barnefamiliene – til å finne Åråsen som det mest attraktive stedet en søndag ettermiddag.

Det handler først og fremst om sportslige prestasjoner, men også om å se på alt fra de dugnadsdrevne kioskene til overivrig vaktmannskap som med sin intense kroppsvisitering for å finne en og annen brusboks, gjør at vanlige folk må stå i unødige køer og kommer for seint på kamp.

Artikkeltags