Dette vil du lese om i lokalavisa

PÅ NETT: Når lesere av nettaviser finner en sak de bare må lese, er det krim som i størst grad gjør at de betaler for saken. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix

PÅ NETT: Når lesere av nettaviser finner en sak de bare må lese, er det krim som i størst grad gjør at de betaler for saken. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix Foto:

Artikkelen er over 3 år gammel

Ivrige lesere av krim og næringsliv.

DEL

(NTB): Leserne av Amedias 62 aviser er mest tilbøyelige til å tegne abonnement for å få tilgang til krim- eller næringslivssaker. Kultur utløser færrest abonnement.

Fra januar til mars analyserte Amedia hvilke saker og stoffområder som blir lest og som utløser nysalg av abonnement for konsernets 62 lokalaviser, blant annet Romerikes Blad.

Ifølge Klassekampen er krimsaker den typen stoff utløser flest nytegninger av abonnement. På de tre månedene var det 822 lesere som tegnet et abonnement i en Amedia-avis via en krimsak.

Rett bak følger næringslivsartikler, med 792 abonnement tegnet. Oppsiktsvekkende eller «sterke» personlige historier, hendelsesnyheter og boligsaker sluset inn henholdsvis 435, 311 og 260 abonnenter.

Nederst på fristelista havner saker om kulturlivet, som anmeldelser og omtaler av arrangementer, som trakk 36 lesere innenfor betalingsmurene. Politiske saker og idrett skårer også lavt og trakk henholdsvis 49 og 41 lesere.

Send inn tekst og bilder «

Fortell nyheter om deg selv, din forening, ditt kultursted osv., både på nett og i papir

Artikkeltags