Dobbelt så mange forhåndsbestiller taxfree-varer: – Småbarnsfamilier synes det er deilig å handle så raskt

PAKKET OG KLART: Retail Norway AS har gode erfaringer med å tilby reisende forhåndsbestille taxfree-varer.

PAKKET OG KLART: Retail Norway AS har gode erfaringer med å tilby reisende forhåndsbestille taxfree-varer.

Flere og flere benytter seg av «Klikk og hent»-ordningen i taxfreebutikken på Gardermoen.

DEL

Det var i begynnelsen av 2017 at Travel Retail Norway (TRN) som driver butikkene på Gardermoen, åpnet for å forhåndsbestille varene på nettet, slik at de kunne hentes av kunden ved ankomst.

– Slår stadig nye rekorder

For å bruke tjenesten «Klikk & hent» må kunden ha vært utenfor landets grenser i 24 timer.

– Vi har gode erfaringer, og slår stadig nye rekorder med «Klikk & hent». I forrige uke var det over 2.000 bestillinger, som er en dobling mot fjoråret, kan kommunikasjonssjef i Travel Retail Norway AS, Haakon Dagestad fortelle.
 

ØKER: I forrige uke var det over 2.000 bestillinger av forhåndsbestilte tollfrie varer i taxfree-butikken på Gardermoen, noe som er en dobling sammenlignet med fjoråret.

ØKER: I forrige uke var det over 2.000 bestillinger av forhåndsbestilte tollfrie varer i taxfree-butikken på Gardermoen, noe som er en dobling sammenlignet med fjoråret.

– Vil bidra til at nordmenn handler i Norge

Travel Retail Norway AS driver taxfreebutikker ved Avinor sine flyplasser i Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim og Kristiansand.

– Tilbakemeldingene vi får er at særlig småbarnsfamilier som har mye å passe på når de lander og de som reiser ofte synes det er deilig at det går så raskt å handle, sier Haakon Dagestad.

Retail Norway AS jobber nå med å utvikle tjenesten videre for å gjøre den enda enklere for de reisende.

– Vi ønsker å bidra til at nordmenn handler hjemme i Norge framfor i utlandet, påpeker Dagestad.

– Mange kunder ønsker å handle på nett, og da er det viktig at vi tilbyr det. At vi dobler antall bestillinger viser at kundene setter pris på tjenesten. 




 

Artikkeltags