– Dette er fjerde året vi relanserer en gammel is-klassiker, og nå kunne vi ikke holde igjen Sitting lenger. Etterspørselen har vært enorm, sier Mari Ellestad, direktør for strategi og kommunikasjon i Diplom-Is, i en pressemelding.
Det er det ingen tvil om, for ifølge bedriften – som har fabrikk på Romerike, har kampanjen «De som vet, de vet» generert god trafikk i sosiale medier. Som omtalt av Romerikes Blad tidligere, har hintene de siste ukene skapt stort engasjement.
Ifølge pressemeldingen har over 350.000 på Facebook og Instagram fått med seg dette. Ikke nok med det, over 7.000 har gjettet på sin favoritt – hvor Sitting er en gjenganger.

Satte opp skjult kamera – nå tar overraskelsen av i sosiale medier: – Mange som gjetter
– Omfattende prosess
Innpakningen og navnet fløteisen er derimot nytt, men har den samme smaken av vanilje og jordbær, dyppet i tuttifrutti. Isen var visstnok en stor favoritt i tidsrommet 2008 til 2015.
Den gang het isen Sitting Bull, nå heter den Sitting Original.
(Saken fortsetter under bildet)
– Det er viktig for oss å lytte til folket, og da vi bestemte oss for å hente tilbake denne klassikeren hadde vi en omfattende prosess for å evaluere både navn og design. Etter en grundig vurdering og dialog med Antirasistisk Senter kom vi frem til at det var riktig å relansere Sitting med oppdatert navn og design, sier Ellestad i pressemeldingen.
Ved å beholde deler av navnet, ønsker bedriften å bevare isens identitet og gjenkjennelighet forklarer de, slik at is-elskere drar kjensel på sin gamle favoritt.

Klassiker gjør comeback: – Nostalgi på pinne
_1.jpg?chk=B3D66C)
RB møtte romerikinger på grensehandel: – Det er litt trist at Sverige tjener så mye penger på nordmenn
