«Den beste nyheten hittil fra Canal Digital!»

Slik ser TV skjermen til en million norske husstander, med tilsammen 2,8 millioner seere, har mistet 13 kanaler etter at Telenor og Discovery Networks ikke ble enige om distribusjon av TVNorge-kanalene. 
Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

Slik ser TV skjermen til en million norske husstander, med tilsammen 2,8 millioner seere, har mistet 13 kanaler etter at Telenor og Discovery Networks ikke ble enige om distribusjon av TVNorge-kanalene. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix Foto:

Av
Artikkelen er over 4 år gammel
DEL

BloggNå kunne jeg absolutt ikke fått bedre nyheter!!

Jeg fikk vite litt tidligere i dag at alle kundene til Canal Digital får refundert kostnadene ved å streame Discoverys kanaler via Dplay i en hel måned! Det er riktig nok bare 79 kroner, men jeg føler at det er en unødvendig kostnad når jeg tross alt har en gyldig avtale med Canal Digital om at jeg skulle hatt tilgang til disse 13 kanalene som nå har vært borte i over 1 uke.

Det betyr at jeg ikke går glipp av Thomas Giertsens «Helt perfekt» som har premiere førstkommende søndag, og ikke bare det, men via en streamingtjeneste så har man i tillegg muligheten til å se programmer som har gått tidligere også, så da kan jeg se alt jeg har gått glipp av denne uken, og mere til! Så nå skal jeg virkelig kose meg i en hel måned, og utnytte dette tilbudet til det maksimale! :D

Det er jo mye bedre å ha muligheten til å se alt man vil i hytt og vær akkurat når det enn måtte passe, uten å være avhengig av å ha tatt ting opp på forhånd, så jeg vil si at Canal Digital virkelig har gått langt nå for å bevise at de bryr seg om kundene sine. Jeg ble ikke imponert da de først sa de kunne kompensere med høyere internetthastighet og 3 gratis filmer, men det ante meg at det lå en flott overraskelse for de trofaste kundene som ikke ville svikte dem.

Jeg mener at Canal Digital og Telenor gjør rett i å stå på sitt krav om å ikke betale de betraktelige høyere summer i året enn de allerede gjør til Discovery. At dem er sta og står fast for å holde prisene der de er, det syns jeg er helt glimrende! Jada, det er «bare» snakk om 25 kroner ekstra i året per kunde, men hvis de sier ja til denne avtalen, hva vil da skje neste gang Discovery bestemmer seg for å kjøpe flere OL-rettigheter? Telenor må vise at de ikke lar seg bli surret rundt lillefingeren, og hoppe når Discover sier hopp.

Canal Digital viser nok en gang at det er kundene som står i fokus, og det beviser de ved å refundere en måneds abonnement hos Dplay sånn at de kundene som ønsker å se de kanalene de har mistet skal få lov til det.

Akkurat nå kan si at jeg er en stolt og trofast kunde av Canal Digital!

Jeg var faktisk i kontakt med RiksTV og var i ferd med å bytte, men jeg er glad jeg ikke gjorde det. Jeg visste innerst inne at det ville ordne seg hvis jeg var litt tålmodig. Dessuten så er det innmari stress og tidkrevende å bytte leverandør.

(Jeg har hatt litt problemer med Canal Digital før, men de har klart å ordne opp i det hver gang, så det er glemt.)

Les hele bloggen her!

Akkurat nå kan si at jeg er en stolt og trofast kunde av Canal Digital!

Artikkeltags